به گزارش سینماپرس داروغه زاده به تازگی طی مصاحبه با یکی از خبرگزاری ها در پاسخ به این سوأل که «درست است که میگویند شما خودتان شخصاً دوست دارید جشنواره در برج میلاد برگزار شود چون شنیده میشود تغییر مکان برگزاری بیشتر به خواست سینماگران بخاطر جو به زعم آنها ترسناکی است که در سالن رسانهها در برج میلاد وجود داشته و آیا این احتمال هست که محل جشنواره دوباره جابجا شود؟» گفت:
«نه اصلاً این طور نیست که من دوست داشته باشم. اگر واقعاً بچههای سینما و رسانه دوست داشته باشند جشنواره در برج میلاد باشد من مشکلی ندارم فقط تجربهای که داشتم این بود که سالن برج میلاد گرچه باشکوه است، اما مشکلات بسیار بیشتری در مقایسه با مجموعههای دیگر دارد. درباره رویکرد و تغییرات جشنواره هم که پرسیدید به نظرم باید یکسری بخشهای جنبی برای جشنواره در نظر بگیریم چون دهه فجر است و بخشهای جنبی که بتوانند ظرفیتهای سینمای ایران را در ارتباط بیشتری با مخاطب قرار دهند باید افزایش پیدا کند و سعی میکنیم از این بستر بیشتر استفاده کنیم و یکسری رویدادهای جذاب برای مخاطبان سینما طراحی کنیم!»
این اظهارات داروغه زاده در حالی است که طی ۲ سال گذشته اکثریت قریب به اتفاق منتقدان، خبرنگاران و حتی سینماگران انتقاد و اعتراض شدید خود را نسبت به خنثی و کوچک سازی جشنواره اعلام کرده بودند و برج میلاد را بهترین مکان برای برگزاری مهمترین رویداد سینمایی کشور می دانستند اما آقای دبیر پای خود را در یک کفش کرده بود که این جشنواره باید حتماً در پردیس سینمایی ملت برگزار شود!
به عنوان مثال ده ها تن از اهالی رسانه سال گذشته و در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر در گفتگو با سینماپرس انتقاد جدی خود را نسبت به اصرار ابراهیم داروغه زاده برای برگزاری جشنواره در پردیس سینمایی ملت ابراز کردند؛ جمعی از اهالی رسانه و منتقدان در آستانه برگزاری سی و هفتمین جشنواره فیلم فجر با انتقاد به سیاست کوچک سازی و خنثی سازی جشنواره انقلاب طی سال های گذشته، تأکید داشتند این جشنواره باید با شکوه و عظمت کامل برگزار گردد؛ همچنین این دسته از اهالی رسانه تأکید کردند بنا به نظر بخش اعظمی از اهالی سینمای کشور در کانون ها، انجمن ها و نهادهای مختلف جشنواره های ملی و جهانی باید با یکدیگر ادغام شوند.
این افراد با انتقاد از شیوه مدیریتی مدیران سینمای کشور و سیاست گذاران جشنواره فیلم فجر طی سال های اخیر بیان کردند: مصادیق انقلابی سال ها است در کشور کمرنگ شده و جشنواره نیز به عنوان یکی از مصادیق بارز انقلاب در حوزه فرهنگ دچار رخوت شده است و طی سال های اخیر حضور برخی فیلم های بی ارزش در جشنواره فیلم فجر و جایزه دادن مسئولان جشنواره به فیلم هایی که از منظر محتوایی هیچ قرابتی با نظام و انقلاب اسلامی نداشتند باعث شده تا بسیاری از دغدغه مندان و کارشناسان فرهیخته حوزه سینما و رسانه به این موضوع واکنش نشان دهند؛ از سوی دیگر تصمیمات غیر کارشناسی صورت گرفته در برگزاری جشنواره فیلم فجر باعث اعتراضات و انتقادات متعدد اهالی سینما و رسانه گردیده است. اعتراض به موضوعاتی همانند کوچک سازی جشنواره، جداسازی بخش های ملی و جهانی، تغییر مکان برگزاری جشنواره، جداسازی اهالی رسانه و سینما و ... که هیچگاه نیز پاسخی در خور از سوی مدیران سینمایی در بر نداشته است.
این دسته از اهالی سینما به صورت یکپارچه اعتراض و انتقاد خود را نسبت به عدم برگزاری جشنواره فیلم فجر در برج میلاد ابراز کردند و سیاست های مدیران و دست اندرکاران سازمان سینمایی برای جداسازی اهالی سینما و رسانه از یکدیگر را مورد نکوهش شدید قرار دادند.
مریم پوریامین (کارشناس فرهنگی، عضو موسس انجمن روزنامه نگاران مسلمان و عضو پیشین شورای سیاست گذاری شبکه نمایش خانگی)، حسین تبریزی (خبرنگار حوزه فرهنگی اداره کل اخبار رادیو)، علیرضا سربخش (مدیر مسئول ماهنامه «سینما رسانه»، عضو هیأت منصفه مطبوعات و عضو انجمن روزنامه نگاران مسلمان)، محسن شهمیرزادی (خبرنگار روزنامه وطن امروز)، سحر قناعتی (خبرنگار صدا و سیما)، محمدرضا محقق (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، حمید محمدی (مدیرکل فرهنگی خبرگزاری فارس)، مصطفی محمودی (منتقد سینما، مدرس دانشگاه و سردبیر برنامه های فرهنگی رادیو)، سعید مستغاثی (رئیس پیشین انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، انسیه نجفی (عضو علی البدل شورای مرکزی انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران) ، جبار آذین (منتقد و مدرس سینما)، مهدی احمدی (مدیرمسئول و سردبیر روزنامه هنرمند)، زهرا چخماقی (خبرنگار صدا و سیما)، یاسمن خلیلی فرد (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، فریده ذاکری (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، صبا شادور (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، سارا طالبی زاده (دبیر فرهنگی روزنامه حمایت)، محمدصادق عابدینی (خبرنگار روزنامه جوان)، افشین علیار (خبرنگار و منتقد روزنامه هنرمند)، حمید غفاریان (سردبیر سایت ۳۰نما ایران)، محسن فاضلی (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، آرش فهیم (دبیر فرهنگی روزنامه کیهان)، عباس کریمی (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، حسین گیتی (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، لاله محمودی شرق (عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران)، احمدرضا معراجی (خبرنگار سایت فیلم نت نیوز)، اشکان منصوری (خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان) و علی ناصری (خبرنگار خبرگزاری برنا) از جمله افرادی بودند که طی گفتگوهای خود با سینماپرس در این خصوص اظهار نظر کردند. اینجا سهشنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۷ و اینجا دوشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۷ بخوانید.
برای یادآوری بیشتر به آقای داروغه زاده باید یادآور شویم که در زمستان ۱۳۹۶ که سیاست دولت بر مدار کوچک سازی جشنواره فجر قرار گرفت و قرار شد این جشنواره در پردیس سینمایی ملت برگزار شود نیز صدها تن از چهره های برجسته عضو انجمن منتقدان و نویسندگان سینمای ایران و اهالی سرشناس مطبوعات با ایجاد یک کمپین اعتراضی در فضای مجازی انتقاد شدید خود را نسبت به تصمیم غیرکارشناسی مدیران فرهنگی ابراز کردند که همچنان پس از گذشت نزدیک به ۲ سال از این اتفاق این کمپین در فضای مجازی همچنان فعال است!
حالا چطور ایشان بعد از معزول شدن از پست معاونت نظارت و ارزشیابی به یکباره طرفدار و هوادار اهالی رسانه شده اند خود جای سوأل بسیار دارد!
حال که مشخص شد آقای دبیر ذهنی به شدت فراموشکار دارند باید در خاتمه به ایشان یادآوری کنیم که جشنواره فیلم فجر، جشنواره ای انقلابی و نشأت گرفته از انقلاب اسلامی است و بهتر است ایشان برخلاف چند سال اخیر تنها فیلم هایی را برای حضور در این رویداد سینمایی سرند کنند که از نظر محتوایی با انقلاب اسلامی قرابت داشته باشد.
ارسال نظر